LATAM Airlines jest pierwszą linią lotniczą Ameryki Południowej, która otrzymała najwyższe “Platynowe” odznaczenie/certyfikat IATA’s Fast Travel Initiative i jedną spośród zaledwie 15 linii na świecie z tym wyróżnieniem.
Obecnie 98% pasażerów LATAM Airlines podróżuje ze swoimi smartfonami, tabletami, laptopami. Większość może zakupić bilety, odprawić się, sprawdzić status lotu o jakiejkolwiek porze używając własnego sprzętu. Inicjatywa IATA służy propagowaniu wygody, szybkości i kontroli pasażerów nad procesami rządzącymi transportem powietrznym, a także minimalizowaniu kosztów linii lotniczych i lotnisk (upraszczanie procesów i dostarczanie samoobsługowych opcji)
Pod uwagę brane są m.in.:
- Check-in: pasażerowie mają możliwość pobrania karty pokładowej ze strony internetowej LATAM Airlines, z własnego urządzenia mobilnego lub w „self-service” kioskach na lotniskach
- Flight re-booking: w przypadku opóźnienia bądź anulacji rejsu pasażer może sam dokonać zmian lub wybrać dogodne dla niego rozwiązanie
- Self-boarding: pasażer sam może zeskanować przy bramce kartę pokładową (używając wersji wydrukowanej lub telefonu komórkowego)
- ‘Ready to go’ bags: pasażer może sam odznaczyć bądź sprawdzić swój bagaż używając „self-service” kiosków